Jak radzić sobie ze stresem w pracy
Najbardziej podatne na stres w pracy są nowo przyjęci pracownicy, nie maja jeszcze wyrobionych kontaktów i nie wiedzą jakie panują w danym miejscu warunki. Jeśli dodatkowo nie mają wystarczającego doświadczenia a są mało komunikatywne to stres jest dla nich chlebem powszednim.
W pracy, na pełnym etacie, spędzamy połowę dnia więc konieczne są prawidłowe stosunki ze współpracownikami, nie wolno się izolować ale też nie można dekoncentrować pracowników swoja paplaniną, w końcu przyszliśmy tu przede wszystkim aby pracować.
Jeśli chcesz być bardziej odporna na stres to pamiętaj aby do pracy przychodzić wyspana, wypoczęty pracownik jest bardziej skoncentrowany i pracuje szybciej i wydajniej. Jeśli przełożony to zauważy i uzna cię za dobrego pracownika, wtedy masz 80 % sukcesu za sobą.
pamiętaj aby tez nie przesadzić, bo jak będziesz pracować jak mróweczka to inni pracownicy cię znienawidzą. Przychodząc do nowej pracy musisz mieć oczy i uszy szeroko otwarte i bacznie obserwować co się wkoło dzieje.
Staraj się dobrze organizować, bądź chętna do pomocy innym ale nie daj się też wykorzystywać, bo ani się nie spostrzeżesz jak staniesz się pośmiewiskiem i popychadłem.
W pracy są podobne relacje jak w szkole, we wszystkim trzeba mieć umiar. Rozmawiając z przełożonym, nie pouczaj go i nie podnoś na niego głosu. Unikaj zwrotów „zawsze” i „nigdy”.
Nie ubieraj się ale zawsze schludnie i elegancko. Nie zakładaj drogiej biżuterii, a jeśli masz ekskluzywny samochód nie stawiaj go przed samym wejsciem.
Autor; Monika Wojciechowska